Tematyka tygodnia: „Lubimy książki” 4. V – 7. V 2021r.

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ DLA DZIECI – MAJ

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

Motywowanie do zgodnego udziału w życiu grupy przedszkolnej.

Wdrażanie do samodzielności i kulturalnego zachowania się.

Wyrabianie dbałości o ład i porządek.

Rozwijanie wrażliwości słuchowej za pomocą dźwięków z otoczenia, dźwięków wydawanych przez przedmioty, instrumenty oraz dźwięków mowy.

Usprawnianie narządów artykulacji.

Stwarzanie sytuacji umożliwiających dzieciom określnie wyniku dodawania i odejmowania oraz dostrzegania zmian.

Uświadamianie dzieciom sensu zdarzeń przyczynowo-skutkowych oraz umożliwianie przewidywania następstw.

Motywowanie do dbałości o sprawność fizyczną.

Rozwijanie umiejętności zapewniających bezpieczeństwo sobie i innym.

Rozwijanie zainteresowań muzycznych i tanecznych.

Inspirowanie do działań plastycznych i konstrukcyjnych.

Rozwijanie zainteresowania światem roślin i zwierząt.

Kształtowanie postawy szacunku dla roślin i zwierząt.

Kształtowanie umiejętności przeliczania – poszerzanie zakresu liczenia; działanie na zbiorach.

Doskonalenie umiejętności dostrzegania i rozumienia rytmów.

Doskonalenie umiejętności wzrokowych – wyróżniania elementów na obrazku; łączenia przedmiotu z jego konturem, składania obrazka z wielu części, itp.

Doskonalenie umiejętności wypowiadania się zdaniami na temat sytuacji przedstawionej na obrazku.

Budzenie zainteresowania książką i czytaniem

Motywowanie do interesowania się życiem rodziny i uczestniczenia w nim.

Tematyka tygodnia 4. V – 7. V 2021r. Lubimy książki” 

Smutna książeczka”. Rozmowa na temat wiersza.

Pewnego dnia ze swej półeczki,

skoczyły na ziemię wszystkie książeczki.

Razem tańczyły, razem śpiewały,

I bardzo dobrze się rozumiały.

Lecz jena książeczka w kącie została,

taka samotna i taka mała.

Bo wczoraj Basia, jedna z dziewczynek,

karteczki z niej powyrywała

i długopisem strony popisała.

Cichutko w kącie książeczka płakała,

bo do czytania się nie nadawała.

Pamiętajcie zatem dzieci kochane,

że książeczki chcą i lubią być szanowane.

,,Jestem książką”

1. Witam cię kartek szelestem,

Tytułem na pierwszej stronie,

Bo po to przecież tu jestem,

Żebyś mnie ujął w swe dłonie.

Ref: Jestem książką

Mam tytuł i autora.

Jestem książką

Czytania przyszła pora. (bis)

2. Kiedy ci smutno będzie,

w łóżeczku będziesz chory.

Ja z tobą pójdę wszędzie,

Poprzez zimowe wieczory.

Ref: Jestem książką..

3. Wędrować po każdej kartce

Nigdy ci się nie znudzi!

Bo bardzo są ciekawe

Przygody nieznanych ludzi.

Ref: Jestem książką….

https://www.youtube.com/watch?v=2k13EM6NtCg

Językowe rymowanki” – ćwiczenia buzi i języka.

1. Piłka sama podskakuje,

Język piłkę naśladuje

– wyciągamy język do przodu i poruszamy nim w górę i w dół

2. Karuzela mknie wokoło,

Kręć językiem szybko w koło

– wyciągamy język do przodu i kręcimy nim wokół ust

3. Otwórz buźkę i zamykaj,

Tak jak pyszczkiem robi rybka

– wysuwamy wargi do przodu zaokrąglając je w kształt litery „o” i poruszamy ustami

4. Dotknij swym językiem nosa

By nie siadła na nim osa

– wysuwamy mocno język do przodu i próbujemy jego końcem dotknąć nosa

5. Możesz krówkę naśladować,

Wyjąć język i go schować

– wyciągamy i chowamy język

6. Choć nie robi się już tego,

Język mlaska na całego!

– naśladujemy odgłosy mlaskania

7. Masz swój język bardzo giętki

Możesz czyścic nim swe zęby

– czyścimy językiem zęby od strony wewnętrznej i zewnętrznej

8. Chce mamusia dostać buzi,

A więc cmoknąć każdy musi.

– naśladujemy odgłosy cmokania

9. Konik tupie kopytami,

My klaskamy językami.

– „przyklejamy język’ do górnego podniebienia o odrywamy go swobodnie uderzając nim o dolne podniebienie

10. Trąbę piękną ma pan słonik,

Język zwija się w rulonik

– wewnątrz buzi zwijamy język w rulonik i wysuwamy go przez lekko zaciśnięte usta.

Przedszkole nr 9

w Rybniku

ul. Henryka Wieniawskiego 9

44-200 Rybnik

Tel/fax (032) 422-24-05

e-mail: p9.rybnik@wp.pl