Temat tygodnia: Kolory Lata (14-18.06.2021)

Tematyka tygodnia 14. – 18. VI 2021r. Kolory lata”

Kraina tęczy”

Gdy na niebie słońce świeci,

Ziemia moknie w ciepłym deszczu.

To pojawia się nad światem

Droga do krainy tęczy.

Wielki pas wstęg kolorowych,

Które w kształcie są półkola.

Jeden koniec się wyłania,

drugi kończy tuż na ziemią.

Barwy widoczne tej drogi są,

Każda ze wstęg ma barwę swą.

Aż w siedmiu kolorach mienią się,

I swoim pięknem dzielą się.

Kolor czerwony to znak gorąca.

Kolor pomarańczowy to cytrusów barwa.

Kolor żółty to słońca promień.

Kolor zielony to traw i lasów barwa.

Kolor niebieski to symbol nieba.

Kolor granatowy to głębia morza.

Kolor fioletowy to lawendy zapach.

Spójrz na niebo i policz sama.

Kolorowe kredki” Osłuchanie z piosenką.

https://www.youtube.com/watch?v=W_M5PTTPScs

Kolorowe kredki w pudełeczku noszę

Kolorowe kredki bardzo lubią mnie

Kolorowe kredki, kiedy je poproszę

Namalują wszystko to, co chcę!

Namalują domek

I na płocie kota

I wesołe słonko

Na pochmurne dni!

A gdy w kosmos lecieć

Przyjdzie mi ochota

Prawdziwą rakietę

Namalują mi!

Kolorowe kredki w pudełeczku noszę

Kolorowe kredki bardzo lubią mnie

Kolorowe kredki, kiedy je poproszę

Namalują wszystko to, co chcę!

Kiedy jestem smutny

Zawsze mnie pocieszą

Siadamy przy stole

I one, i ja!

Malują cudownie

Małpkę taką śmieszną

Słonia na huśtawce

I w rakiecie lwa!

Gimnastyka – gimnastyka buzi i języka. Do wspólnej zabawy z dzieckiem w domu.

Wstawać leniuszki! – gwiżdżemy.

Podnieście głowy znad poduszki!

I rozruszajcie swe kosteczki!

Najpierw skaczemy jak piłeczki, – naprzemiennie dotykamy czubkiem języka dziąseł górnych i dolnych.

kroki do przodu, do tyłu kroki – wysuwamy język jak najdalej z jamy ustnej i wsuwamy go z powrotem.

i znów powtarzamy zwinnie podskoki. – naprzemiennie dotykamy czubkiem języka górnej i dolnej wargi, mając szeroko otwarte usta.

Zróbmy skłon w lewo oraz skłon w prawo, – dotykamy czubkiem języka ostatnich dolnych zębów z prawej i lewej strony.

biegniemy wkoło rześko i żwawo, – oblizujemy zęby, mając szeroko otwarte usta.

Skaczemy lekko, jak po kamykach, – dotykamy czubkiem języka różnych miejsc na podniebieniu.

szybko chowamy się w policzkach. – wypychamy językiem policzki, ręce czują się pokrzywdzone: „My także chcemy być spocone”.

Więc naśladują lot sokoła, – naśladujemy rękoma lot ptaka.

a teraz robią duże koła, – krążymy rękoma.

Kołyszą się jak drzewa, jak trawa – kołyszemy rękoma nad głową, potem przy kolanach lub stopach.

i biją z przodu i z tyłu brawa. – klaszczemy przed sobą i za sobą.

A na sam koniec zróbmy śmieszną minę – wykonujemy dowolną śmieszną minę.

Przedszkole nr 9

w Rybniku

ul. Henryka Wieniawskiego 9

44-200 Rybnik

Tel/fax (032) 422-24-05

e-mail: p9.rybnik@wp.pl