Czego się uczymy…

Tematyka tygodnia: NADCHODZI WIOSNA (22.03.2021 – 26.03.2021)

Tematy dni: 1. Nasza praca jest ważna/ Dzień Nowych Technologii w Edukacji 2. Witamina na wiosenną pogodę, 3. Ptasie powroty, 4. Wiosenne porządki, 5. Marcowa pogoda

Drodzy Rodzice!

W tym tygodniu będziemy rozmawiać o tym, jak ważna jest praca i jej efekty, które dają nam powody do dumy. Poznamy wartość, jaką jest DUMA Z PRACY. Wiemy, że każdy rodzaj pracy zasługuje na szacunek. Dzięki pracy człowiek zaspokaja swoje potrzeby i potrzeby innych ludzi. Dzieci także pracują – ucząc się czy pomagając w obowiązkach domowych.

Nadchodzi wiosna i wszystko zaczyna budzić się do życia – powracają ptaki, widać pierwsze rośliny, jest coraz cieplej; będziemy uczyli się to dostrzegać i nazywać. Wiosna to czas porządków w szafie, w domu i na podwórku czy w ogrodzie. My też wykonamy wiele prac, z których będziemy dumni.

Poznamy nową literę c, C – będziemy ją nazywać, szukać, kreślić w powietrzu i w liniaturze. Będziemy czytać nowe słowa, a nawet całe zdania, układać podpisy pod obrazkami.

Coraz lepiej dodajemy i odejmujemy na różnych liczmanach, palcach, a niektórzy z nas w pamięci. To, co policzymy, będziemy układać z cyfr i znaków +, =. Będziemy układać zadania z treścią do obrazków.

W różny sposób będziemy się bawić przy piosence Drzewo mieszkanie i przy utworze Ptasi berek Tadeusza Kassaka.

Wiemy, że rośliny oddychają prawie tak samo jak ludzie; z pomocą dorosłych zrobimy deszcz w słoiku – jeśli chcecie, opowiemy wam o tym.

Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

wspólnie z dzieckiem spędzać czas na działaniu i doświadczaniu, zwracając uwagę na to, jak zmienia się przyroda w związku ze zmianą pory roku;

kontrolować korzystanie z internetu – konsekwentnie przestrzegać ustalonych wspólnie zasad;

włączać dzieci do wspólnych codziennych prac i chwalić ich zaangażowanie i efekty; będzie to dla nich doskonała motywacja do podejmowania działań;

bawić się poznanymi literami: o, a, m, l, t, i, d, e, u, k, y, z, b, n, s, r, g, p, c: układać sylaby, wyrazy, odczytywać je; zachęcać dzieci do czytania własnym przykładem.

PIOSENKA, KTÓRĄ ŚPIEWAMY:

„Drzewo mieszkanie”  Urszula Piotrowska

Stoi drzewo na polanie

wszystkim służy za mieszkanie,

nie odpocznie ani chwili,

bo ktoś ćwierka bo ktoś kwili.

Myśli drzewo:- no i po co

ptaki cały dzień szczebiocą?

Przy budowie gniazd wypada,

żeby z ptakiem, ptak pogadał.

Czasem słucha ich wiewiórka,

wpadnie, by pożyczyć piórka,

lubi dziuplę ścielić puchem-

będzie miękką mieć poduchę.

A pod korą tłum owadów

o dzięciole gadu- gadu,

że przepędzić chce korniki, 

bo to zbóje i szkodniki.

Wśród korzeni jakieś zwady,

gryzoń kłóci się z owadem:

czy kryjówkę w tajemnicy

da utrzymać się nornicy.

Od korzeni do korony

wszyscy mają swoje domy.

Drzewo, czas na odpoczynek,

znajdzie tylko w mroźną zimę.

Przedszkole nr 9

w Rybniku

ul. Henryka Wieniawskiego 9

44-200 Rybnik

Tel/fax (032) 422-24-05

e-mail: p9.rybnik@wp.pl