Czego się uczymy…

Tematyka tygodnia 22 – 26 III 2021r. Wiosenne sprzątanie”

Wielkie sprzątanie” Rozmowa z dziećmi na podstawie fragmentów wiersza „Odkurzacz” Agnieszki Frączek.

Odkurzacz”

Gdy nikogo nie ma w domu,

nasz odkurzacz po kryjomu,

z garderoby się wynurza

i calutki dom odkurza.

Zanim jeszcze zacznie brykać,

ogon do kontaktu wtyka,

potem dmucha, ssie i wyje,

nic się przed nim nie ukryje!

Wczoraj w kuchni zgrabnie tańczył,

znalazł skórkę pomarańczy,

potem pożarł ziarnko grochu,

mamy fartuch zmełł po trochu.

W końcu zajrzał do lodówki,

zjadł ze smakiem trzy parówki,

łyknął wieczko od słoika,

pieska wygnał spod stolika……….

Przyleciały wiosną ptaki” – osłuchanie z piosenką

  1. Słońce mocno nam przygrzewa

Trawa już zielona

Idzie wiosna, a z nią ptaki

Przyleciały do nas

Ref. I ćwierkają, i gęgają nowe gniazda zakładają

I świergocą, i klekocą znów jesteśmy tu.

  1. Szare gęsi i jaskółki

Hen z dalekich krajów

Kraski, dudki i kukułki

Na wiosnę wracają.

Ref. I ćwierkają…

  1. Kolorowe stroszą piórka

Na wiosny spotkanie

Gdzieś wysoko na kominie

Bocian ma mieszkanie

Ref. I ćwierkają…

Wiosna” Gimnastyka buzi i języka do wspólnej zabawy z dzieckiem w domu.

Nadeszła wiosna. Za oknem słychać było śpiew ptaków (dzieci naśladują głosy ptaków). Języczek wybrał się do lasu na poszukiwanie oznak wiosny. Jechał na koniu (kląskają, uderzając szerokim językiem o podniebienie). Na łące zobaczył bociany (wymawiają kle, kle). Zatrzymał się na leśnej polanie (wymawiają prr). Zsiadł z konia, rozejrzał się wokoło (oblizują wargi ruchem okrężnym). Świeciło słońce, wiał delikatny wiatr (wykonują krótki wdech nosem, chwilę zatrzymują powietrze – bezdech – i długo wypuszczają ustami). Było ciepło i przyjemnie (uśmiechają się rozchylając wargi). Na skraju polany zakwitły wiosenne kwiaty zawile i sasanki. Pachniało wiosną (dzieci oddychają głęboko, wdychając powietrze nosem, wydychając ustami) języczek pochylił się i powąchał kwiaty (wdychając powietrze nosem, wydychając ustami) i kichnął (kichają, wymawiając apsik). W tym momencie zauważył przeciskającego się przez zarośla zaspanego jeża (ziewają; przeciskają język między złączonymizębami). Zrobiło się późno. Języczek wsiadł na konia i pogalopował do domu („kląskają”, uderzając „szerokim” językiem o podniebienie).

Przedszkole nr 9

w Rybniku

ul. Henryka Wieniawskiego 9

44-200 Rybnik

Tel/fax (032) 422-24-05

e-mail: p9.rybnik@wp.pl