Czego się uczymy…
TEMAT TYGODNIA: NASZE PODRÓZE (08.03.2021 – 12.03.2021)
Tematy dni: 1. Będziemy podróżnikami, 2. Podróżnicze ciekawostki, 3. Wyprawa na biegun 4. Zwierzęta, które lubią mróz 5. Odkrywamy ciepłe kraje.
Drodzy Rodzice!
To kolejny tydzień w przedszkolu. Tym razem, będziemy rozmawiać o podróżowaniu, o odkrywaniu. Zajęcia będą miały na celu ukazanie dzieciom, jak ważne i przyjemne jest podróżowanie, ile daje radości, jak wiele nas uczy. Podróżując, odkrywamy nowe lądy, poznajemy inny świat roślin i zwierząt. Ciekawią nas zabytki, ale też inna kultura czy obyczaje. Dlatego dowiemy się, że na Ziemi są miejsca, w których jest zimno, i takie, gdzie panuje upał – poznamy ludzi, którzy żyją w tych warunkach. Dowiemy się, czym zajmuje się podróżnik i co jest potrzebne podczas podróży.
Dowiemy, co robi polarnik, jakiego używa sprzętu, co to są stacje badawcze. Dzieci poznają nazwisko polskiego polarnika – Marka Kamińskiego. Zajęcia wzbogacą nasz słownik o różne wyrazy, np. równik, biegun, Inuita, igloo.
Pracując z mapą i globusem, dowiemy się, czym jest równik, wskażemy rejony, gdzie jest bardzo gorąco. Poznamy nazwy zwierząt, które przystosowały się do tych warunków klimatycznych. Przypomnimy sobie, jakie owoce rosną w tropikach, nazwiemy je, może rozpoznamy za pomocą zmysłu smaku….?
Poznamy zwierzęta egzotyczne – nauczymy sie nazwać je w języku polskim i angielskim.
Poznamy piosenkę Mroźne marzenia,będziemy ją śpiewać oraz akompaniować kolegom na instrumentach perkusyjnych.
Poznamy kolejną literę g, G; poćwiczymy analizę i syntezę słuchową. Będziemy odczytywać sylaby, wyrazy i zdania.
Utrwalimy znajomość cyfry 7 – bo wiemy, że tyle jest kontynentów na świecie. Pobawimy się w liczenie, będziemy dokładać, odkładać, porównywać liczebność zbiorów. Cały czas dodajemy i odejmujemy na liczmanach w zakresie 7.
Chętnie korzystamy z zabaw na świeżym powietrzu, doskonalimy samodzielność podczas zmieniania odzieży i obuwia, hartujemy organizm oraz rozwijamy sprawność ruchową.
Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:
– wspólnie wyznaczać miejsca, które chcielibyście odwiedzić, zobaczyć;
– wspólnie oglądać programy przyrodnicze, rozwijać w ten sposób zainteresowania dzieci;
– rysować zwierzęta, rozpoznawać ich nazwy również w języku angielskim, prowadzić rozmówki kształtujące umiejętność budowania zdań w języku angielskim;
– grać w samodzielnie skonstruowane (lub wykonane w przedszkolu) gry planszowe;
– podróżować „palcem po mapie” – odczytywać nazwy geograficzne, rozmawiać na temat odwiedzonych miejsc, rozpoznawać flagi państw itp.;
– bawić się poznanymi literami: o, a, m, l, t, i, d, e, u, k, y, z, b, n, s, r, g – łączyć w pary wielką i małą, układać z nich proste wyrazy i je odczytywać;
– spróbować wyhodować roślinę z pestki owocu cytrusowego (cytryna, awokado) lub syworzyć hodowlę kaktusa, aloesu ( w przedszkolu posadziliśmy cytryny, mandarynki i pomidorki;-)
PIOSENKA, KTÓRĄ ŚPIEWAMY:
Mroźne marzenia
sł. i muz. Malina Tarnowska
Kiedy zima się zaczyna, wielki mróz idzie.
Myśle wtedy o pingwinach i o Antarktydzie.
Ref. Marzę, żeby Inuitą być.
Pośród gór lodowych sobie żyć.
I w krainie za polarnym kręgiem jeździć psim zaprzęgiem.
Inny szlak na północ wiedzie, aż za ocean.
Tam polarne są niedźwiedzie,
a pingwinów nie ma.
Ref. Marzę, żeby …
Tam po morzu skutym lodem między górami.
Nikt nie jeździ samochodem, lecz tylko saniami.
Ref. Marzę, żeby …
Chcę mieć buty z foczej skóry, ciepłe ubranie.
I u stóp lodowej góry w igloo swe mieszkanie.
Ref. Marzę, żeby …