Czego się uczymy…

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO–WYCHOWAWCZEJ DLA DZIECI – MARZEC

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.

Kształtowanie samodzielności w ubieraniu się.

Pobyt na świeżym powietrzu jako warunek zdrowia i odporności.

Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmiana pory roku – wiosenne kwiaty, przyloty ptaków.

Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach.

Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego podczas obserwacji wprowadzanych zmian, porządkowania zdarzeń w historyjce obrazkowej.

Kształtowanie umiejętności wnioskowania na podstawie obserwacji wprowadzanych zmian.

Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.

Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu w ogrodzie przedszkolnym.

Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów – stałe poszerzanie zakresu liczenia.

Rozwijanie umiejętności przestrzegania zasad podczas zabaw z regułami.

Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej sylabowej.

Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.

Kształtowanie umiejętności słuchania muzyki w skupieniu – wyrażanie nastroju i charakteru muzyki w pracach plastycznych, improwizacjach ruchowych.

Doskonalenie umiejętności nakrywania do stołu oraz kulturalnego zachowywania się podczas posiłków.

Kształtowanie zachowań żywieniowych sprzyjających zdrowiu – zachęcanie do próbowania nowych potraw.

Poznawanie zwyczajów regionalnych oraz ogólnopolskich odnoszących się do tradycji świąt Wielkanocnych.

Tematyka tygodnia 01 – 05 III 2021r. W dawnych czasach”

Mały dinozaur”

Leży jajko duże

w jeszcze większej dziurze.

Nagle z tyłu – puk, puk, puk,

i jest ogon – stuk, stuk, stuk.

Potem z przodu coś się rusza

głowa z szyją się wynurza.

Jeszcze łapy z przodu, z tyłu

i grzebień na górze.

I tak oto mały

dinozaur jest cały.

Dinozaury” Osłuchanie z piosenką.

Dinozaurów nie ma z nami dawno już.

Nawet ślady ich przysypał czasu kurz.

Można spotkać dinozaura tylko w snach,

jak paprocie skubie wielkie, że aż strach.

Tam gdzie kiedyś tych paproci szumiał las

leżą złoża węgla, który grzeje nas.

A gdzie góry i doliny że ho, ho,

było kiedyś pełne piasku morza dno.

Tam gdzie fale rozmawiały: bul, bul, bul

pozostała w głębi ziemi biała sól.

Czy ktoś mógłby czas zatrzymać?

Chyba nie.

Jak tu będzie za lat tysiąc?

Kto to wie?

DINOZAURY Masaż do wspólnej zabawy z dzieckiem w domu.

Wielkie gady, chyba wiecie? (dociskamy plecy pięściami)

Królowały na tym świecie.

Ostre zęby i pazury, (podszczypujemy / drapiemy plecy)

Pochodziły z kredy, z jury…

Pterozaury latające (muskamy plecy rękami)

Plezjozaury pływające (dociśniętą pięść przesuwamy falistym ruchem)

Stegozaury ostre kolce (uciskamy plecy palcami)

A T-rex robił CHAP! (udajemy, że zjadamy dziecko)

Zauropody – ciężkie nogi (dociskamy plecy pięściami)

Triceratops miał trzy rogi (uciskamy 3 palcami)

Velociraptor szybko biegał (palce przebiegają szybko po plecach i głowie)

A T-rex robił CHAP! (udajemy, że zjadamy dziecko)

Przedszkole nr 9

w Rybniku

ul. Henryka Wieniawskiego 9

44-200 Rybnik

Tel/fax (032) 422-24-05

e-mail: p9.rybnik@wp.pl