Czego się uczymy….
TEMAT TYGODNIA: SPORT TO ZDROWIE (01.02.2021 – 05.02,2021)
Tematy dni: 1. Bądźmy uczciwi, 2. Na narty!, 3. Sporty zimowe, 4. Zimowy trening, 5. Medale dla zawodników.
Drodzy Rodzice!
W kolejnym tygodniu, będziemy rozmawiać o dobroczynnym wpływie aktywności fizycznej na nasze zdrowie. Poznamy różne zimowe dyscypliny sportowe. Porozmawiamy o ważnej wartości, jaką jest UCZCIWOŚĆ. Zrozumiemy, jak ważne jest przestrzeganie zasad i zachowania fair play nie tylko na zawodach sportowych, ale także w naszym codziennym życiu.
Poznamy rolę trenera w sporcie. Wiemy, że aby osiągnąć sukces sportowy, należy systematycznie trenować, być wytrwałym i nie poddawać się przy pierwszych niepowodzeniach ( na zawodników czeka nagroda – podium, medal, ale czasem tylko i aż satysfakcja z możliwości wzięcia udziału w zawodach).
W tym tygodniu poznamy kolejną literę – n, N. Globalnie będziemy czytać wyrazy i zdania. W dalszym ciągu będziemy ćwiczyć wyodrębnianie głoski w nagłosie i wygłosie, analizę i syntezę głoskową.
Do zimowych zabaw zachęci nas piosenka Sypie śnieżek – poznamy jej słowa, pobawimy się w jej rytmie, nauczymy się reagować na kilka sygnałów dźwiękowych. Już w poniedziałek z panią Izą, wykonamy eksperyment! Stworzymy sztuczny śnieg 😉
Podczas zabaw matematycznych będziemy uczyć się klasyfikować figury geometryczne według 3–4 cech. Będziemy posługiwać się symbolami określającymi wielkość, grubość, kolor i figurę. Poćwiczymy kodowanie i dekodowanie. Poznamy naszą walutę, zrozumiemy pojęcia banknoty, monety, bilon.
Rozwijamy sprawność dłoni, wykorzystując różnego rodzaju techniki plastyczne, poznamy właściwości gliny – będziemy ugniatać, wałkować, lepić.
W dalszym ciągu rozwijamy sprawność fizyczną, poprzez aktywność sportowo-ruchową, a także udział w minizawodach.
Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:
– warto urządzać wspólne zabawy na śniegu połączone z nauką jazdy na nartach lub łyżwach;
– do zabaw matematycznych warto użyć klocków Dienesa lub figur geometrycznych (układanie na wzorze lub obok wzoru, klasyfikowanie, układanie rytmów);
– dobrze jest zadbać o utrwalenie poznanych cyfr 1–5, ćwiczyć dodawanie i odejmowanie na konkretach w zakresie dostępnym dziecku;
– nadal warto doskonalić umiejętności językowe: wyszukiwanie wyrazów na wskazaną głoskę, układanie wyrazów 3–5-literowych.
– warto poświęcić czas na oglądanie zawodów sportowych oraz rozmowę na temat przegranej/wygranej;
– w dalszym ciągu dobrze jest znaleźć czas na wspólne czytanie opowiadań, bajek, wierszy.
Sypie śnieżek
sł. i muz. Adrianna Furmanik-Celejewska
1. Sypie śnieżek: syp, syp, syp,
w oczy i policzki.
Zima z lodu szalik ma,
a z płatków rękawiczki.
Ref.: Na szybie namaluje dzwonek,
już przy dzwonku jest aniołek.
Będzie dzwonić: dzyń, dzyń, dzyń,
a aniołek tańczyć z nim.
2. Skrzypi mrozek: skrzyp, skrzyp, skrzyp,
w brody oraz w nosy.
Zima z wiatru suknię ma,
a ze szronu srebrne włosy.
Ref.: Na niebie namaluje zamek,
a w nim pięć śniegowych lalek,
rycerzyków małych pięć,
na zimowy bal ma chęć!