Czego się uczymy…
Tematyka tygodnia 09 – 13 XI 2020r. „Jesienna szaruga”
„Dola parasola”
Słuchanie wiersza Hanny Łochockiej połączone z ćwiczeniami ortofonicznymi na zgłoskach: chlip, chlip; kap, kap.
Stał parasol koło ściany
przekrzywiony, zapłakany chlip, chlip, chlip…
Nos drewniany wygiął w rurkę,
a łzy w koło ciekną ciurkiem kap, kap, kap…
Dzisiaj słota, kapuśniaczek
nie dziwota, że ja płaczę.
Nosa wytrzeć też nie mogę,
musze płakać na podłogę.
W każdą pluchę, zawieruchę
nie ma na mnie suchej nitki.
Potem w kącie stoję co dzień
chciałbym wyjść i przy pogodzie.
„ Pan listopad”
Słuchanie piosenki.
-
Pan listopad gra na basie
dylu, dylu, dyl.
Na jesiennym graniu zna się
trawką dotknął strun.
Ref. Wesoło gra muzyka,
pada deszcz.
Świerszcz za kominem cyka
tańcz, gdy chcesz.
-
Pan listopad gra na bębnie
bara, bara, bum.
Z deszczem puka równo,
pięknie koncert daje mu.
Ref. Wesoło gra muzyka…..
-
Pan listopad gra na flecie
fiju, fiju, fiu.
Z liści złotych ma berecik
a kubraczek kubraczek nut.
„Jestem muzykantem konszabelantem”
Zabawa ruchowa w kole połączona z ćwiczeniami ortofonicznymi. N. śpiewa piosenkę, pokazując odpowiednie ruchy. Następnie dzieci śpiewają piosenkę, pokazując ruchy dla kolejnych instrumentów.
Jestem muzykantem, konszabelantem (N. pokazuje na siebie)
My – muzykanci, konszabelanci (dzieci rozkładają ręce, wskazując inne dzieci)
Ja umiem grać, ( N. wskazuje siebie)
I my umiemy grać: (dzieci rozkładają ręce, wskazując inne dzieci)
A na czym? Na bębenku
bumtarara, bumtarara… bum Wszyscy uderzają delikatnie w klatkę piersiową.
W kolejnych zwrotkach występują kolejne instrumenty, dzieci wymyślają sposób gry oraz dźwięki.
Na trąbie: trutututu, trutututu…
Na flecie: fiju, fiju, fiju, fiju…
Na pianinie: a pianino ino, ino…
Na gitarze: a gitara, a gitara….