Czego się uczymy…
Tematyka tygodnia: SKARBY JESIENI (26-30.10.2020)
Tematy dni: 1. Spiżarnia zaradnej mamy, 2. Co mrozimy?, 3. Co kisimy?, 4. Co suszymy?, 5. Robimy przetwory
Drodzy Rodzice!
W tym tygodniu będziemy rozmawiać o przygotowaniach do zimy. Poznamy kilka sposobów przechowywania pożywienia: robienie przetworów owocowo-warzywnych, mrożenie, kiszenie i suszenie. Dowiemy się, że można spożywać owoce i warzywa w różnej postaci. Wiemy, że są one zdrowe i mają dużo witamin.
Rozwijamy mowę, wzbogacamy słownictwo, posługujemy się wyrazami: spiżarnia, zapasy, przetwory. Poznamy też różnorodne przetwory: dżemy, kompoty, powidła, soki warzywne itp.
Dużo czasu poświęcimy zabawom matematycznym z wykorzystaniem owoców i warzyw: będziemy przeliczać, klasyfikować. Poznamy cyfrę 2.
W tym tygodniu poznamy literę I, i. W dalszym ciągu uczymy się wysłuchiwać, jaka głoska znajduje się na początku i na końcu różnych wyrazów. Będziemy odczytywać sylaby i wyrazy. Wciąż będziemy rozwijać sprawność ręki podczas wycinania, malowania, stemplowania. Sprawnie operować flamastrami i kredkami, dbać o jakość prac plastycznych! (nie spieszymy się 😉 ). Nauczymy się wiązać kokardki.
W dalszym ciągu śpiewamy piosenkę o tematyce zdrowotnej Przepis na zdrowie, reagujemy na zmiany rytmu i tempa, potrafimy akompaniować do ruchu z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych.
Ten tydzień upłynie nam pod hasłem badań – będziemy badać, gdzie jest zimnej: w lodówce czy w zamrażarce, sprawdzimy, w jakich warunkach szybciej wyschnie chustka oraz jaki kolor ma czerwona kapusta.
Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:
– warto włączać dzieci w prace domowe – wspólnie przygotować przetwory i etykiety do nich;
– umożliwiać im poznawanie nowych smaków warzyw i owoców – wspólnie robić musy, smoothie, zachęcać dzieci do jedzenia owoców i warzyw jako „przegryzek”;
– bawić się w wysłuchiwanie głosek na początku i na końcu wyrazów, dzielenie krótkich wyrazów na głoski, składanie wyrazów z głosek;
– przeliczać przedmioty, tworzyć zbiory, porównywać liczebność, dokładać, odkładać itp.
Wiersz, którego się uczymy:
W spiżarni”
(Maria Kownacka)
W spiżarni na półkach
zapasów bez liku.
Są dżemy, kompoty
złoty miód w słoiku.
I cebula w wianuszku
i grzybki suszone
są główki kapusty
ogórki kwaszone.
A gdy będzie w zimie
tęgi mróz na dworze,
zapachnie nam lato,
gdy słoik otworzę.