Czego się uczymy…

TEMAT TYGODNIA: JESIENNA PRZYRODA (12.10-16.10.2020)

Tematy dni: 1. Leśne zwierzęta przed zimą, 2. Jesienne zoo, 3. Zwierzęta robią zapasy, 4. Zimowe schronienia owadów, 5. Pomagamy owadom przetrwać zimę

Drodzy Rodzice!

To kolejny tydzień, w której będziemy omawiać piękno polskiej jesieni. Będziemy zwracać uwagę nie tylko na rośliny, lecz także na zwierzęta. Poznamy cechy charakterystyczne niektórych z nich, np., w jaki sposób przygotowują się do przetrwania zimy, poznamy nazwy miejsc, w których mieszkają. Poznamy nowe słowa i wyrażenia; wiemy, co to znaczy hibernacja. Poromawiamy o ty,że należy pomagać zwierzętom w ciężkim dla nich okresie zimowym. Zrozumiemy jak ważna jest praca lesniczegi. Zwrócimy również uwagę na świat najmniejszych zwierząt – owadów.

Poznamy literę l, L. Będziemy uczyć się dzielić wyrazy na sylaby, na głoski, wyodrębniać głoski w nagłosie, podejmiemy próby czytania prostych wyrazów. W zabawach grafomotorycznych będziemy kreślić nowo poznaną literę, metodą Dobrego startu, również przy piosence „Lena”, której się nauczymy 😉

Poznamy cyfrę 1. Będziemy bawić się materiałem przyrodniczym, przeliczając, odkładając i dokładając określoną liczbę liczmanów.

Będziemy rozwijać sprawność manualną podczas rysowania, wycinania, lepienia z plasteliny, stemplowania, czy konstruowania z materiału przyrodniczego 🙂 Wykonamy korale z jarzębiny, a może z kasztanów i żołędzi? 😉 Lubimy zabawy z chustą animacyjną, zabawy ruchowe , muzyczne i pobyt na świeżym powietrzu. W trakcie zabaw poznamy kolejne słówka w języku angielskim.

Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

– warto kontynuować rozmowy na temat piękna jesiennego krajobrazu, często wybierać się na spacery do lasu, parku, zbierać okazy przyrodnicze;

– wykorzystywać materiał przyrodniczy do zabaw plastycznych i matematycznych: przeliczania, segregowania, klasyfikowania;

– wymyślać zabawy twórcze – bajki, historie o przygodach zwierząt, świecie roślin itp.;

– wykonać karmnik dla ptaków, domek dla owadów – umieścić go w widocznym miejscu;

– czytać książki – opowiadania i wiersze – oraz rozmawiać na temat ich treści;

– wspólnie śpiewać piosenki;

– wyszukiwać litery w wyrazach i podawać ich nazwy, czytać proste wyrazy;

– organizować zabawy rozwijające słuch fonematyczny – np. wyszukiwanie rymów do podanych wyrazów.

Przedszkole nr 9

w Rybniku

ul. Henryka Wieniawskiego 9

44-200 Rybnik

Tel/fax (032) 422-24-05

e-mail: p9.rybnik@wp.pl