Czego się uczymy…
Przypominam: w poniedziałek „ Dzień Dziewczynki”
Tematyka tygodnia 12 – 16 X 2020r.
JESIENIĄ W LESIE
„A to kapelusz”
Słuchanie wiersza Hanny Ożogowskiej, próba zapamiętania tekstu.
Miły muchomorku,
powiedzieć mi musisz,
gdzie kupiłeś taki
śliczny kapelusik?
– Moja wiewióreczko,
chętnie ci odpowiem:
ja go nie kupiłem,
wyrósł mi na głowie.
„Stary niedźwiedź” – zabawa tradycyjna w kole.
Stary niedźwiedź mocno śpi,
Stary niedźwiedź, mocno śpi!
My się go boimy,
Na palcach chodzimy,
Jak się zbudzi to nas zje!
Jak się zbudzi to nas zje…
Pierwsza godzina – niedźwiedź śpi.
Druga godzina – niedźwiedź chrapie!
Trzecia godzina – niedźwiedź łapie!!!
Propozycja zabawy z rodzicami w domu!!!
„Gimnastyka buzi i języka”
Usprawnianie narządów mowy z wykorzystaniem wiersza Na grzyby G. Waśkiewicz.
Języczek postanowił pójść na grzyby do lasu.
(Dzieci kołyszą w górze rękoma, naśladują szum drzew wypowiadają sz, jeśli artykułują tę głoskę).
Wziął koszyk ( Lekko unoszą w jamie ustnej boki i czubek języka, mają otwartą buzię.)
i wyruszył, nie tracąc cennego czasu. (Dotykają czubkiem języka kolejno dolnych zębów.)
W lesie zapatrzył się na sowę.
(Wypowiadają „uhu, uhu”.)
Usłyszał wycie wilka,
(Wypowiadają „auu, auu”.)
poobserwował skoki żabki
(Naprzemiennie dotykają językiem górnych i dolnych siekaczy przy opuszczonej żuchwie.)
i lot barwnego motylka.
(Rozszerzają i zwężają wysunięty język.)