Czego się uczymy…
Tematyka tygodnia: IDZIE JESIEŃ PRZEZ ŚWIAT (05.10 – 9.10.2020)
Tematy dni: 1. Świat wokół nas, 2. Jesienny spacer, 3. Zbieramy skarby jesieni, 4. Zabawy na świeżym powietrzu, 5. Malujemy jesień/ dzień drzewa
Drodzy Rodzice!
W tym tygodniu będziemy rozmawiać o kolejnej wartości, jaką jest WRAŻLIWOŚĆ, m.in. na piękno przyrody oraz potrzeby roślin i zwierząt. Skłoni to do rozmów o jesieni. Poznamy rośliny i zwierzęta, które można spotkać w parku, nauczymy się rozpoznawać drzewa, łączyć je z należącymi do nich liśćmi i owocami. Poprzez obserwacje, zabawy z materiałem przyrodniczym, będziemy kształtować wrażliwość na piękno jesiennego krajobrazu, podziwiać różnorodność jesiennych barw.
Nasze obserwacje odzwierciedlimy w formach plastycznych – będziemy malować farbami. Badać, jak powstają kolory, poprzez mieszanie 3 barw.
Poznamy literę m, M; będziemy odczytywać proste sylaby, a także pisać poznane litery w liniaturze. Ciągle doskonalimy słuch fonematyczny – wyróżniamy głoski w wyrazach, składamy wyraz z sylab i głosek.
Ćwiczymy umiejętność dokładnego liczenia. Potrafimy klasyfikować przedmioty według dwóch cech i układać rytmy.
Będziemy śpiewać piosenkę, Jesienny kujawiaczek (metrum trójdzielne) będziemy wykonywać do niej prosty układ ruchowy i określać nastrój utworu. Poznamy instrumenty perkusyjne, będziemy samodzielnie grać proste rytmy.
W tym tygodniu pójdziemy na wycieczkę do parku, będziemy podziwiać skarby jesieni, a w przyszłym może wybierzemy sie do Parku Kozie Górki? 😉
Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:
– warto korzystać z uroków złotej jesieni – często chodzić na spacer do parku i lasu, zbierać skarby jesieni, które potem można wykorzystać do prac plastyczno-technicznych (kasztanowe ludziki, korale z jarzębiny);
– dobrze jest doskonalić u dzieci umiejętności podawania nazw okazów przyrodniczych, roślin, drzew;
– należy hartować organizm – rozwijać sprawność ruchową, uprawiać sport nie tylko w ciepłą, słoneczną pogodę;
– tworzyć kompozycje z liści, patyków, gałązek, traw;
– wymyślać zabawy matematyczne z wykorzystaniem liczmanów (kasztany, szyszki, żołędzie): przeliczać, segregować, dodawać i odejmować;
– rozwijać zainteresowania przyrodnicze – prowadzić rozmowy na temat piękna jesiennego krajobrazu (obserwowanie przyrody, wąchanie jesiennych kwiatów, słuchanie szumu drzew, śpiewu ptaków).