Czego się uczymy…

Tematyka tygodnia: CZTERY ŻYWIOŁY (22.02.2021 – 26.02.2021)

Tematy dni: 1. Czyste powietrze ważna sprawa, 2. Wszyscy potrzebujemy powietrza, 3. Ogień jest potrzebny, 4. Ostrożnie z ogniem, 5. Robimy wulkan.

Drodzy Rodzice!

To kolejny tydzień, podczas którego będziemy rozmawiać o siłach natury – żywiołach. Skupimy się na poznaniu właściwości wiatru i ognia. Poznamy pozytywne i negatywne skutki ich oddziaływania. Dowiemy się, kiedy żywioły nam pomagają, a kiedy zagrażają naszemu zdrowiu i życiu. W czasie eksperymentu dowiemy się, jak ważne jest czyste powietrze, dowiemy się też, że ciepłe powietrze jest lekkie i się unosi – tak działają lampiony i balony. Poznamy sposoby praktycznego wykorzystania powietrza i ognia. Zrozumiemy, że zabawy z ogniem są niebezpieczne, będziemy stosować się do zakazu zabawy zapałkami czy zapalniczką.

W trakcie eksperymentowania dowiemy się na jakiej zasadzie działa wulkan. Poznamy wyrazy związane z tą tematyką: wulkan, Etna, erupcja, lawa, krater.

W zabawach matematycznych będziemy doskonalić umiejętność przeliczania, dodawania i odejmowania w zakresie 6. Będziemy uczyć się prawidłowo kreślić znaki, litery i cyfry.

Będziemy rozwijać sprawność rąk, m.in. w trakcie zabaw grafomotorycznych i plastycznych – wycinać, malować, naklejać. Prace te będą nie tylko wymagały od nas samodzielności i wytrwałości, lecz także rozbudzą naszą pomysłowość i inwencję twórczą.

W zabawach muzycznych w dalszym ciągu doskonalimy umiejętność gry na instrumentach perkusyjnych, ćwiczymy poczucie rytmu – rytmizujemy wiersze i piosenki. Będziemy też kształtować wrażliwość słuchową podczas zabaw przy muzyce klasycznej.

W piątek obchodzony jest Dzień Dinozaura, więc troszkę porozmawiamy o dawnych czasach 😉

Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

wspólnie wyszukiwać ciekawostki przyrodniczo-techniczne w zasobach bibliotecznych i internetowych;

wspólnie wykonać balon z worka na śmieci i pudełka papierowego – obserwować spadanie pudełka z balonem i bez balonu;

dodawać i odejmować na liczmanach: zapałkach, patyczkach, korkach;

organizować zabawy ortofoniczne – naśladowanie odgłosów wiatru, burzy, szelestu na głoskach ssss, szszszsz, uhu, fuuuu;

utrwalać poznane litery podczas odczytywania wyrazów, zdań, krótkich tekstów.

Przedszkole nr 9

w Rybniku

ul. Henryka Wieniawskiego 9

44-200 Rybnik

Tel/fax (032) 422-24-05

e-mail: p9.rybnik@wp.pl